Bij de introductie van de 2600 leverde DAF maar één type cabine. De meeste transporteurs deden hun werk dan ook met deze normale 2600 stuurhut. Voor de trouwe DAF klant Van Namen (VN) was een vrachtwagen met een zeer grote cabine standaard. Van de tweekoppige bemanning werd in het seizoen veel gevraagd, dus een ruime cabine en voor elke chauffeur een eigen vast bed was voor VN toen al de normaalste zaak van de wereld. Arie Stormezand, met VN stofjas aan, was één van hen. Hij staat hier naast de ZV-49-71.
Een tiental DAF 2600 werd geleverd door garage De Mijl. De aangepaste cabines en laadbakken werden gemaakt door De Jong in Groot-Ammers, kortweg JOGRO. Daar werden telkens 2 à 3 nieuwe complete trucks afgeleverd. De jonge De Mijl monteur Leen Bijl (DAF Koppeling 2020 nr.3) ging samen met een collega naar Groot-Ammers. Het werk duurde meestal een paar dagen en ze namen gereedschap mee in de servicewagen. De mannen demonteerden het interieur zoals bedden, hemel- en achterwandbekleding. Vervolgens boorden ze de popnagels van het dak los en daarna werd de zaag in de achterwand gezet. De achterwand, het dak en andere spullen ging in de servicewagen mee terug naar De Mijl. Leen vond het maar een rare gewaarwording om nieuwe auto’s zo te strippen.
Bij VN werden de combinaties blauw/geel gespoten in de contouren van de oude zeilenwagens. De gemonteerde aluminium sierlijsten en sierplaten waren een knipoog naar het vakmanschap van de oude carrosseriebouwers. VN en JOGRO wilden met deze “abnormale” DAF 2600 pronken op de RAI.
De VN combinaties spraken tot de verbeelding. Van de ZV-49-71 is een mooi, radiografisch bestuurbaar, model gemaakt door Bert Janssen. Na hun diensttijd bij VN waren ze ook populair in het kermistransport. Ook onze bekende Achterhoekse rockband toerde met zo’n 2600 door Nederland. Alleen stond daar met koeienletters NORMAAL op.